Сообщение от racer.dm
Посмотреть сообщение
Вопрос для профи
Свернуть
X
-
Сообщение от к.а. Посмотреть сообщениеА ты кто по профессии?
Комментарий
-
-
Сообщение от racer.dm Посмотреть сообщениебудущий экономист причем тут это? просто хочу почитать разные мнения.
Ну или уравнение экономического баланса нефтегазовой отрасли.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от к.а. Посмотреть сообщениеНу тогда я тебе задам такой вот простой вопрос - как расчитывается экономическое обоснование выдачи кредита? Расскажи все варианты.
Ну или уравнение экономического баланса нефтегазовой отрасли.
Да! Да! Я тоже хотел об этом почитать!Я могу быть грубым и огорчить вас. Но я никогда не буду лживо улыбаться, чтобы вам понравиться.
Комментарий
-
-
Вот, отрывок из книги.
In 'Bull Durham' (yes, I do occasionally see a movie!) the hero states at one point that baseball is a simple game; "You throw the ball, you hit the ball and you catch the ball - how simple can it get?" Well, motor racing is sim¬ilarly deceptive. You accelerate the car, you stop the car and you turn the car. Period! Now we are going to talk about the simplest exercise of the three - stopping the car.
Jackie Stewart once said that the last thing that the racing driver learns how to do really well is to use the brakes. I agree. Sometime later the good Mr. Stewart modified his statement by saying that the last thing that he learned to do properly was to take his foot off the brake pedal correctly. I strongly suspect that he was actually talking about trail braking - about which, more later.
It is interesting that one of the finest drivers and certainly the most astute student of the game in histo¬ry, feels that the very last step on the road to success has to do with what, on the surface of things, looks to be the most simple act in the play - stopping the car. In racing, as in many things, looks can be deceiving.
On the face of things, the whole problem of braking would appear to lie in figuring out just how deep you can go before you switch your right foot from the right hand pedal to the one in the middle (we'll get into left foot braking later). The actual technique of straight line braking is pretty simple - you push on the pedal until the tires are not quite locked. You modulate the pedal pres¬sure to keep them in that state as the car loses speed (and download, and download-produced grip) and re¬acts to road surface irregularities. When you have slowed down enough to enter the corner, you take your foot off the brake pedal and get on with the business of corner¬ing - right?
Wrong! The scenario we have just described will in¬deed get you slowed down enough to get through the corner - but you are very liable to be passed somewhere during the process. There is, in fact, a lot of technique in¬volved in optimal braking.
The basic idea here is to build up braking force as rapidly as practical, to maintain maximum straight line retardation for as long as necessary and then to smooth¬ly transition into either trail braking or cornering - all without upsetting the car. "Easy," you say, "I've been
doing that for as long as I have been driving racing cars." "I doubt it," say I. "In all probability you are too busy thinking about the upcoming corner - the one that has caused the braking in the first place - to concentrate properly on the braking itself
Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от Serg111 Посмотреть сообщениеЯ, конечно, не претендую на последнюю инстанцию, но! начнем с того, что ветка начиналась с вопроса не о том как тормозить в прокате.... я не знаю как правильно надо тормозить в прокате... или, скажем, на гравии.... я говорю о том как (по моему мнению) правильно тормозить в спортивном картинге на средних или мягких шинах. И если често, то я не понял из твоего эмоционального поста: какая "фигня не катит" в спорте?4Team
Комментарий
-
-
Drivers make several consistent mistakes while learning to slow the racing car just enough:
1) They take too long to build braking force (don't get
on the pedal hard enough). This obviously wastes
time.
2) They jump on the pedal too hard. This can com¬
press the front tires and set up a pogo stick series
of events which makes it impossible to modulate
the brakes efficiently.
3) They brake too early - in extreme cases having to
accelerate again before reaching the corner. This
phase of the learning curve usually doesn't last
very long at all. If it does, other sports beckon.
4) They brake too late, arriving at the turn in point:
a) Too fast and,
b) With the front tires on fire and the car re¬
fusing to turn. This phase can go on for¬
ever and, if it does, other sports beckon
strongly.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от к.а. Посмотреть сообщениеНу тогда я тебе задам такой вот простой вопрос - как расчитывается экономическое обоснование выдачи кредита? Расскажи все варианты.
Ну или уравнение экономического баланса нефтегазовой отрасли.
Комментарий
-
-
Сообщение от к.а. Посмотреть сообщениеВот, отрывок из книги.
In 'Bull Durham' (yes, I do occasionally see a movie!) the hero states at one point that baseball is a simple game; "You throw the ball, you hit the ball and you catch the ball - how simple can it get?" Well, motor racing is sim¬ilarly deceptive. You accelerate the car, you stop the car and you turn the car. Period! Now we are going to talk about the simplest exercise of the three - stopping the car.
Jackie Stewart once said that the last thing that the racing driver learns how to do really well is to use the brakes. I agree. Sometime later the good Mr. Stewart modified his statement by saying that the last thing that he learned to do properly was to take his foot off the brake pedal correctly. I strongly suspect that he was actually talking about trail braking - about which, more later.
It is interesting that one of the finest drivers and certainly the most astute student of the game in histo¬ry, feels that the very last step on the road to success has to do with what, on the surface of things, looks to be the most simple act in the play - stopping the car. In racing, as in many things, looks can be deceiving.
On the face of things, the whole problem of braking would appear to lie in figuring out just how deep you can go before you switch your right foot from the right hand pedal to the one in the middle (we'll get into left foot braking later). The actual technique of straight line braking is pretty simple - you push on the pedal until the tires are not quite locked. You modulate the pedal pres¬sure to keep them in that state as the car loses speed (and download, and download-produced grip) and re¬acts to road surface irregularities. When you have slowed down enough to enter the corner, you take your foot off the brake pedal and get on with the business of corner¬ing - right?
Wrong! The scenario we have just described will in¬deed get you slowed down enough to get through the corner - but you are very liable to be passed somewhere during the process. There is, in fact, a lot of technique in¬volved in optimal braking.
The basic idea here is to build up braking force as rapidly as practical, to maintain maximum straight line retardation for as long as necessary and then to smooth¬ly transition into either trail braking or cornering - all without upsetting the car. "Easy," you say, "I've been
doing that for as long as I have been driving racing cars." "I doubt it," say I. "In all probability you are too busy thinking about the upcoming corner - the one that has caused the braking in the first place - to concentrate properly on the braking itself
Я могу быть грубым и огорчить вас. Но я никогда не буду лживо улыбаться, чтобы вам понравиться.
Комментарий
-
-
Сообщение от к.а. Посмотреть сообщениеDrivers make several consistent mistakes while learning to slow the racing car just enough:
1) They take too long to build braking force (don't get
on the pedal hard enough). This obviously wastes
time.
2) They jump on the pedal too hard. This can com¬
press the front tires and set up a pogo stick series
of events which makes it impossible to modulate
the brakes efficiently.
3) They brake too early - in extreme cases having to
accelerate again before reaching the corner. This
phase of the learning curve usually doesn't last
very long at all. If it does, other sports beckon.
4) They brake too late, arriving at the turn in point:
a) Too fast and,
b) With the front tires on fire and the car re¬
fusing to turn. This phase can go on for¬
ever and, if it does, other sports beckon
strongly.
Комментарий
-
-
Сообщение от racer.dm Посмотреть сообщениеок. могу рассказать . только форум у нас не по этой теме.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от к.а. Посмотреть сообщениеНе, не поэтому. Ты не сможешь это рассказать, потому что слишком много вариантов. Чтобы охватить их все, придется очень много времени потратить на описание. И даже при этом все варианты все равно не опишешь. А только стандартные. Если тебя интересуют стандартные варианты торможений, то они описаны во многих книгах. Покупай, читай и просвещайся. Однако книга все равно не научит быстро ездить. Она может только помочь, не более того.
Комментарий
-
-
Сообщение от racer.dm Посмотреть сообщениемм не нашел чего нибудь про торможение в повороте.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от racer.dm Посмотреть сообщениеа вот тут есть одна хитрасть. есть логарифм построения уровнений баланса для любой отросли и нужны только данные, но система одна и таже, думаю это приминимо к торможению, логарифм один и тот же только его надо немного корректировать в различных условиях.
Что может быть проще.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от MiRon Посмотреть сообщениеЗначит, мы вообще нифига не поняли вопроса (раз каждый из нас понимает его по-своему). Поэтому и учить-советовать тут нечему. Челу нужен тренер, который ему конкретно на конкретной технике и на конкретной трасссе расскажет, как надо тормозить!Я могу быть грубым и огорчить вас. Но я никогда не буду лживо улыбаться, чтобы вам понравиться.
Комментарий
-
Комментарий