Давайте выясним какие серии будут существовать в 2005 году.
Ну, с Ф-1 вроде понятно
Далее. Ф3000 теперь должна называться Formula GP2.
В официальном релизе заявлено, что серия создана специально для подготовки пилотов к переходу в Ф-1. По задумке организаторов болиды должны проигрывать в скорости болидам Ф-1 всего пару секунд, а также обладать наличием множества регулировок. У этих болидов отсутствует усилитель руля и трэкшн контроль.
Расписание:
17 апреля 2005 Маньи-Кур, Франция
24 апреля 2005 Имола, Сан-Марино
8 мая 2005 Барселона, Испания
22 мая 2005 Монте-Карло, Монако
29 мая 2005 Нюрбургринг, Европа
3 июля 2005 Сильверстоун, Великобритания
17 июля 2005 Хоккенхайм, Германия
31 июля 2005 Хунгароринг, Венгрия
21 августа 2005 Стамбул, Турция
4 сентября 2005 Монца, Италия
11 сентября 2005 Спа-Франкошам, Бельгия
25 сентября 2005 Сахир, Бахрейн
Некоторые тех. данные:
0-100kph in 2.95secs
0-200kph in 6.70secs
max speed: 320kph
max breaking: 3.2G
Lateral acceleration: 3.3G
CHASSIS: designed, produced and assembled by the Dallara specialist, it uses the broad outline of F1 technology.
Dallara Çarbon Monoshell.
Lenght 3,050 mm, width of 1,800mm.
Aerodynamic characteristics intended to encourage overtaking and specific front wings.
Carbon brakes (disks & pads).
'Fly by wire' electronic accelerator.
Weight: 585 kg, without pilot nor fuel
Built to FIA F1 safety standarts
ENGINE : drawn by Renault, then produced and assembled by Mécachrome, it proposes power and reliability.
Renault V8 of 4 liters cubic capacity.
600 horse power at 9500 tr/min.
Revision every 4000-4,500 kilometers.
Exhaust 8 in 1.
Gear box Mécachrome 6 reports/ratios, semi-automatic with exclusive order at the wheel with the GP2 series
GEARBOX :
Six speed semi-automatic gearbox
F1-style paddle shift gear selection
TYRES :
F1 analogy.
Bridgestone Potenza
Grooved, F1 specification
Provided in exclusivity by Bridgestone.
Technology (structure, mixtures) inspired of F1.
Four grooves in the front and rear.
Dimensions identical to F1.
US$ 100.000 bonus baptized ' Bridgestone Prize' given to the victorious pilot of the championship
Ну, с Ф-1 вроде понятно
Далее. Ф3000 теперь должна называться Formula GP2.
В официальном релизе заявлено, что серия создана специально для подготовки пилотов к переходу в Ф-1. По задумке организаторов болиды должны проигрывать в скорости болидам Ф-1 всего пару секунд, а также обладать наличием множества регулировок. У этих болидов отсутствует усилитель руля и трэкшн контроль.
Расписание:
17 апреля 2005 Маньи-Кур, Франция
24 апреля 2005 Имола, Сан-Марино
8 мая 2005 Барселона, Испания
22 мая 2005 Монте-Карло, Монако
29 мая 2005 Нюрбургринг, Европа
3 июля 2005 Сильверстоун, Великобритания
17 июля 2005 Хоккенхайм, Германия
31 июля 2005 Хунгароринг, Венгрия
21 августа 2005 Стамбул, Турция
4 сентября 2005 Монца, Италия
11 сентября 2005 Спа-Франкошам, Бельгия
25 сентября 2005 Сахир, Бахрейн
Некоторые тех. данные:
0-100kph in 2.95secs
0-200kph in 6.70secs
max speed: 320kph
max breaking: 3.2G
Lateral acceleration: 3.3G
CHASSIS: designed, produced and assembled by the Dallara specialist, it uses the broad outline of F1 technology.
Dallara Çarbon Monoshell.
Lenght 3,050 mm, width of 1,800mm.
Aerodynamic characteristics intended to encourage overtaking and specific front wings.
Carbon brakes (disks & pads).
'Fly by wire' electronic accelerator.
Weight: 585 kg, without pilot nor fuel
Built to FIA F1 safety standarts
ENGINE : drawn by Renault, then produced and assembled by Mécachrome, it proposes power and reliability.
Renault V8 of 4 liters cubic capacity.
600 horse power at 9500 tr/min.
Revision every 4000-4,500 kilometers.
Exhaust 8 in 1.
Gear box Mécachrome 6 reports/ratios, semi-automatic with exclusive order at the wheel with the GP2 series
GEARBOX :
Six speed semi-automatic gearbox
F1-style paddle shift gear selection
TYRES :
F1 analogy.
Bridgestone Potenza
Grooved, F1 specification
Provided in exclusivity by Bridgestone.
Technology (structure, mixtures) inspired of F1.
Four grooves in the front and rear.
Dimensions identical to F1.
US$ 100.000 bonus baptized ' Bridgestone Prize' given to the victorious pilot of the championship
Комментарий