Сообщение от dELIS
Дуэль года: Крамарский против Садольского
Свернуть
X
-
Сообщение от nosavaЯ не очень люблю писать посты..я вообще редко общаюсь долго. Я математик, а у нас всё просто - два и слова и хватит. Коротко и ясно. А филологи...как растянут....это часа на 3...бред бредом...!
А кто тебе сказал, что все кто здесь писал филологи? Я по первому образованию инженер. Так что и с арихметикой мы тоже знакомыДля человека, который не знает куда плыть, нет попутного ветра
Комментарий
-
-
Сообщение от Yuri_Vetrov"Пиаром, рассчитаным на обывателей"
А если копнуть чуть глубже, то мы все в каких-нибудь вопросах дилетанты, а если дилетант начинает расуждать, то он по сути в данном вопросе обыватель, а следовательно можем ли мы сказать: всегда ли мы рассуждаем только по тем вопросам, в которых мы разбираемся, и кто вообще сказал, что в тех вопросах, в которых мы разбираемся на самом деле мы разбираемся?
Вывод: Скорее всего мы тоже запросто можем оказаться обывателями. Таким образом без анализа своей личности нечего даже и приступать к анализу чужих, без соответствующих оговорок конечно.Для человека, который не знает куда плыть, нет попутного ветра
Комментарий
-
-
Сообщение от BasК сожалению обывателей большинство.
А если копнуть чуть глубже, то мы все в каких-нибудь вопросах дилетанты, а если дилетант начинает расуждать, то он по сути в данном вопросе обыватель, а следовательно можем ли мы сказать: всегда ли мы рассуждаем только по тем вопросам, в которых мы разбираемся, и кто вообще сказал, что в тех вопросах, в которых мы разбираемся на самом деле мы разбираемся?
Вывод: Скорее всего мы тоже запросто можем оказаться обывателями. Таким образом без анализа своей личности нечего даже и приступать к анализу чужих, без соответствующих оговорок конечно.Картинг - это антихристианский вид спорта. (c) Бабуин
Комментарий
-
-
Сообщение от Black AlexПожалуй.
Соотношение 10/90 талант/усердие скорее красивая фраза, нежели реальная формула успеха. Кто-то пашет до седьмого пота, шлифуя мастерство, а потом приходит некто, и со второго раза превосходит первого, легко и непринужденноБыстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от Black AlexИМХО сможет
Хороших музыкантов много, а Моцарт один (утрируя).Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от nosavaВот ей Богу... как можно писать такие длинные посты? Это же просто ужасно..очень лениво, да и просто не нужно...!Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от RrrACErrRПо поводу таланта - если в каких-либо странах его и стремления к достижению цели достаточно, чтобы выбиться вперёд, то в России хрен куда попадёшь без денег
А если денег нет, то удача действительно должна быть зверскаяБыстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от Oldmanты это... осторожнее с такими высказываниями. а то к.а. еще один балл приплюсуют
Комментарий
-
-
Some years ago I was introduced to a British Formula Three Champion. He acknowledged the introduc¬tion with something like; "Oh yes, you're the chap who writes books. Very interesting, I'm sure - but I don't pay any attention to that technical stuff."
Unlike almost all British Formula Three Cham¬pions before and since, this worthy didn't go much farther and is no longer driving. Coincidence?
The first major step toward becoming a racing driv¬er is taken when the Acolyte finally realizes that those wondrous and unique talents for driving racing cars that he always believed God gave to him alone were al¬so given to just about everyone else on the track. And that he had best forget about getting anywhere on unas¬sisted talent
I am often asked what personal attributes are necessary to make a successful racing driver. There are several. We read that the racing driver must have abnormal reflex¬es, hand-eye coordination and eyesight; that he can¬not have much imagination (or intelligence); that he must be absolutely fearless and finally that he must be blessed with huge amounts of money. Wrong on all counts!
There have been, are and will be very successful rac¬ing drivers who cannot see worth a damn without cor¬rective lenses. Try the story on Tom Sneva, Bobby Rahal, Paul Tracy, Jacques Villeneuve or Brian Herta. What is required in the vision department is an exceptional ability to focus one's vision on the whole picture rather than on one particular object. This is more than pe¬ripheral vision - it is more on the line of awareness.
Really good racing drivers are acutely aware of ev¬erything that is going on around them - just like really good fighter pilots. You notice it when riding with them on the highway - they see things that other people do not and not just good looking ladies. Some of this abil¬ity is inborn and some of it is developed. It is crucial so develop it.
Excellent reflexes and hand-eye coordination are necessary, but they need not be awesome. Of course, awesome reflexes and hand-eye coordination cannot hurt and the "great" drivers are blessed with them. Both can be improved by training. As a matter of fact, good racing drivers pick up things like juggling and tennis very quickly.
The racing driver's reflexes seem abnormal because, like all athletes, they have been trained and conditioned. The truth of the reflex bit is that the successful racing driver does not react to what the car does - he anticipates
what the car is going to do and makes the car do what he wants it to do. The driver's speed comes from antic¬ipation. Reflexes are what saves his life when the an¬ticipation (or the car) fails.
For some obscure reason we seldom read that the racing driver requires an abnormal sense of balance. He does. It has been said that the Earnhardts, Ervans, Kin-sers, Mears, Prosts, Sennas, Schumachers, Swindells and Unsers of the world could walk high wires - I don't doubt it. Good racing drivers are usually good skiers and they can all ride skateboards right away. In the im¬mortal words of the late, great Denny Hulme, "It's all a question of balance."
To my mind "lack of imagination" implies a cer¬tain lack of intelligence - and I have never known a suc¬cessful racing driver who did not possess a high degree of intelligence (although I have worked with a few drivers who will probably never believe I made that statement). The (non-racing) journalists who have prop¬agated this particular old saw seem to feel that a person of normal imagination is just not going to allow him¬self to do anything that he, the journalist, considers to be abnormally dangerous. Again, rubbish! The racing driver, like the fighter pilot, the downhill skier, the rock climber - or for that matter, the policeman or the sur¬geon - has simply trained himself to block out contra-productive worry at times when it can serve no useful purpose. This is a trait that each of us should cultivate. On the other hand, all of these people get a real high from operating on the edge of fear. There is no doubt in my mind that the successful racing driver, like the suc¬cessful fighter pilot, must be a risk taker - but the risks must be calculated ones.
So far as the money end of things goes, this argu¬ment is usually advanced by the wannabees, the could-have-beens and the should-have-beens - those who did¬n't make it and those who were afraid to even try. I consider it to be just another form of poor mouthing. Try the argument on Mario Andretti, Scott Pruett, Bri¬an Till, Jimmy Vasser or, for that matter, Nigel Mansell. Mind you, I am not saying that anyone is going to make it from the relief rolls or that great heaps of money are not necessary to advance beyond Formula Ford. What I am saying is that, if a driver has the ability, the disci¬pline, the determination and the political acumen to make it in racing, then he will find a way.
I don't think that good drivers are fearless. There are people born without fear. They are, thankfully, rare, and they don't last very long in this business. Courage is the ability to force yourself to do something that you know can well and truly frighten you. Since racing drivers frighten themselves to varying degrees on a dai¬ly basis, they possess courage by definition. The great ones have maybe a little more of it - an ability to push themselves just a little bit further - than the good ones.
Determination, combined with discipline, is what enables one to drive the racing car to the limit of one's ability, after one has just succeeded in well and truly frightening (or even injuring) one's self. And those to me are the definitive words in describing the successful rac¬ing driver - discipline and determination.
What is required is a level of discipline usually found only in Saints - which is admirable - together with a level of self confidence usually found only in very good con men - which is only partially admirable - and an in¬ner selfishness that, in many ways, is not very admirable at all. In order to be successful at his chosen profession, the racing driver must be a truly selfish human being -willing to subordinate and sacrifice anything and any¬body to further his career. The saving grace is that he must be at least as selfish with himself as with everyone else.
I am not saying that racing drivers do not make good and loyal friends - they do. Most of my friends are or have been racing drivers. They even make good and loyal mates. It is just that the racing driver's friends and mates must realize, going in, that the driver will sell them down the river for a chance at a better ride. They may regret doing it, fleetingly, but do it they will - and they will not expect the act to materially affect the friendship. This is a way of life in which hard cuts soft.
Whether through cause or effect, successful drivers are very hard men. Their friends and lovers who are new to racing sometimes have a lot of trouble under¬standing their single minded behavior at the track -friends and lovers are left out of that part of their lives. The rest of us are fully aware of it, we joke about it all the time. This factor does not bother me. It never has. If it ever does, it will be time for me to leave.
The bottom line here is that exceptional talent, by itself, won't get it done. What will get it done is perse¬verance and a bottomless determination to succeed -an absolute refusal to quit or to be beaten. There have been lots of young drivers with the God given driving talents of Prost, or Senna, or Schumacher, or Unser. There have been very few with the mental toughness, dedication, determination and perseverance. The driv¬er whose proudest claim is that he used to beat the cur¬rent champion when they were both in Formula Fords is a "might have been". He is also a loser
Потратьте время на перевод. Думаю будет не зря. Тем, кто не переведет, можно сразу сказать - если вы хотите выигрывать гонки и у вас нет желания потратить время на перевод этих строк, то не тратьте вообще время на гонки, пустое это.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
-
Сообщение от OldmanОдним словом предложил бы к.а. идти в менеджеры господина Садольского - он сможет создать условия, при которых другой будет непрерывно побеждать и оба будут грести деньги лопатами аля Вилли Вебер и Михаэль Шумахер.Быстрее не тот, кто лучше тормозит и разгоняется по прямой, в этом нет ничего сложного, а тот, кто лучше тормозит и разгоняется в повороте на дуге. Александр Крамарский.
Комментарий
-
Комментарий