If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Уважаемые посетители Клуба, форум обновлен.
Прошу вас писать свои пожелания и замечания в специальную тему Замечания по обновлению форума в разделе Контора.
что то все больно сложно выглядит в теории... ну да ладно - подождем и посмотрим практическое применение. почему то кажется, что довольно забавно и весело будет только до тех пор, пока некоторые команды не просекут выигрышную "фишку".
дык она и так видна: не принимать участие в последней квалификации, потому как куча плюсов - моторесурс, топливо которое можно или сливать или дозаправлять до гонки + уменьшается шанс вылета во время квалификации
...но в кокаине было восемь к трём зубного порошка...
Following approval from the FIA World Motor Sport Council on the Wednesday, the one-hour qualifying session on Saturdays will now be split into three distinct parts, each with multiple drivers on track simultaneously, and each with the drivers running as many laps as they want:
Part one: All 20 cars may run laps at any time during the first 15 minutes of the hour. At the end of the first 15 minutes, the five slowest cars drop out and fill the final five grid places.
Part two: After a five-minute break, the times will be reset and the 15 remaining cars then will then run in a second 15-minute session - again they may complete as many laps as they want at any time during that period. At the end of the 15 minutes, the five slowest cars drop out and fill places 11 to 15 on the grid.
Part three: After another five-minute break, the times are reset and the final 20-minute session will feature a dramatic shootout between the remaining 10 cars to decide pole position and the starting order for the top 10 grid places. Again, these cars may run as many laps as they wish.
As an added twist, an element of suspense and pit strategy remains entwined in the new format. In the first two 15-minute sessions, cars may run any fuel load and drivers knocked out after those sessions may refuel ahead of the race.
However, the top-ten drivers must begin the final 20-minute session with the fuel load on which they plan to start the race. They will be weighed before they leave the pits, and whatever fuel they use in the 20 minutes may be replaced at the end of the session.
In other changes approved by the Council for 2006, the rule limiting a driver to a single set of tyres for qualifying and the race will be dropped. Tyre changes will be allowed during the race, though drivers will be limited to seven sets of dry-weather tyres during the weekend. Tyres used in qualifying and the race must be of the same specification.
Владение русской орфографией - это как владение кунг-фу: настоящие мастера не применяют его без необходимости... хз чей
блин.. лучше бы вообще разрешили дозаправляться после квалы, а в квале разрешили ездить с пустыми баками...
Вот именно!
Нафига этот цирк с предоставления преимущества квалифицировавшимся за пределами первой десятки! Чтоб потом команды гонщиков первой десятки ломали головы, как им с большим количеством "питстопного" времени не пропустить вперед гонщиков из второй десятки...
А по-твоему "новички" должны "бензовозить"? Не особо впечатляет тож
по моему? по моему вообще надо отменить квалу нафик как официальное мероприятие распределения мест на стартовой решетке... И расставлять машинки обратно положению в турнирной таблице чемпионата.
по моему? по моему вообще надо отменить квалу нафик как официальное мероприятие распределения мест на стартовой решетке... И расставлять машинки обратно положению в турнирной таблице чемпионата.
Гы... интересная мысль. А хоть одна гоночная серия в мире такое использует? Неужто так все плохо с Ф1, что столь радикальные меры принимать стОит...
Комментарий