БП Европы

Свернуть
X
 
  • Фильтр
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения
  • Black Alex
    Administrator
    • Jan 2005
    • 8692

    Сравнивая вторую и третью части:

    Fernando Alonso 1:30.336 1:29.819 - улучшение
    Michael Schumacher 1:30.013 1:30.028 - незначительное ухудшение
    Felipe Massa 1:30.732 1:30.407 - улучшение
    Rubens Barrichello 1:30.469 1:30.754 - ухудшение
    Kimi Räikkönen 1:30.203 1:30.933 - ухудшение
    Jenson Button 1:30.755 1:30.940 - ухудшение
    Jarno Trulli 1:30.733 1:31.419 - ухудшение
    Jacques Villeneuve 1:30.865 1:31.542 - ухудшение
    Juan Pablo Montoya 1:30.671 1:31.880 - ухудшение
    Mark Webber 1:30.892 1:33.405 - ухудшение


    Диагноз - массовая бензовозность?
    Время Веббера в принципе, понятно - ему стартовать с 20 позиции. Но Монтойя?

    Комментарий

    • Мара
      Senior Member
      • Dec 2004
      • 11475

      Сообщение от Shadow
      Тогда БПРД вешаццо - ибо Флавио его без куя имеет ...
      БПРД имеет Монтойю. Флав имеет БПРД. Алонсо (куем БПРД) имеет 21 пилота....
      от же бордель.....

      Комментарий

      • Мара
        Senior Member
        • Dec 2004
        • 11475

        Сообщение от Black Alex
        Время Веббера в принципе, понятно - ему стартовать с 20 позиции. Но Монтойя?
        что именно мешает Монтойе, обсуждаецца в соседнем топе

        Комментарий

        • Гиперболид
          Senior Member
          • Dec 2004
          • 2537

          Сообщение от Мара
          от же бордель.....
          Отож! А мы на ето десятками лет смотрим - вуайеристы, мля...
          ВЖЖЖ! БЖЖЖ!

          Комментарий

          • Мара
            Senior Member
            • Dec 2004
            • 11475

            Сообщение от Shadow
            Отож! А мы на ето десятками лет смотрим - вуайеристы, мля...
            ужоснахх

            Комментарий

            • Begby
              Senior Member
              • Apr 2006
              • 2493

              Сообщение от Black Alex
              Сравнивая вторую и третью части:

              Fernando Alonso 1:30.336 1:29.819 - улучшение
              Michael Schumacher 1:30.013 1:30.028 - незначительное ухудшение
              Felipe Massa 1:30.732 1:30.407 - улучшение
              Rubens Barrichello 1:30.469 1:30.754 - ухудшение
              Kimi Räikkönen 1:30.203 1:30.933 - ухудшение
              Jenson Button 1:30.755 1:30.940 - ухудшение
              Jarno Trulli 1:30.733 1:31.419 - ухудшение
              Jacques Villeneuve 1:30.865 1:31.542 - ухудшение
              Juan Pablo Montoya 1:30.671 1:31.880 - ухудшение
              Mark Webber 1:30.892 1:33.405 - ухудшение


              Диагноз - массовая бензовозность?
              Время Веббера в принципе, понятно - ему стартовать с 20 позиции. Но Монтойя?
              йех, замечаю одну особенность.
              2 часть квалы и особенно ее резалты мне пока нравяцца куда больше.. а 3... ужос что такое..!
              совершенно спокойна, решетка вроде дырявая можно прорывацца

              No-one's going to take me alive
              The time has come to make things right
              You and I must fight for our rights
              You and I must fight to survive


              Комментарий

              • Slavik
                Forza Ferrari
                • Jan 2005
                • 19908

                Браун сказал, что у Алонсы меньше бензина, скорее всего. Если с шинами все в порядке будет, с Алонсой можно и побороцца. А бензовозная тактика в завтрашней гонке не поканает.Да и не думаю, что у Макларенов намного больше бензина, чем у Феррари.
                Штраф является результатом вмешательства McLaren в интеллектуальную собственность Ferrari. Такое вмешательство не было частью коммерческой деятельности McLaren или связанных с ней процессов. Законный сбор информации является коммерческой деятельностью, но незаконный сбор таковой не является.

                Комментарий

                • Мара
                  Senior Member
                  • Dec 2004
                  • 11475

                  Сообщение от Slavik
                  Браун сказал, что у Алонсы меньше бензина, скорее всего. Если с шинами все в порядке будет, с Алонсой можно и побороцца. А бензовозная тактика в завтрашней гонке не поканает.Да и не думаю, что у Макларенов намного больше бензина, чем у Феррари.
                  а че так скромно? ты полный прогноз давай.

                  Комментарий

                  • Irishka
                    Секси Герл Гроза Самцов
                    • May 2005
                    • 1903

                    эх, Славик... твоими бы устами... тьфу-тьфу-тьфу, извините, еси забрызгала
                    на гонку идем в кабак, как же хотца наконец выпить с друзьями шампанского за победу Шума!!! так давно мы этого не делали, просто тоска!!! Мишанька, не подведи!!!
                    "Человек, обделенный мудростью, ругает свое время." Ямамото Цунэтомо

                    Неуловимая вещь этот х*й - вечно его на всех не хватает zadunaysky

                    Комментарий

                    • Araffat
                      РДВМ(c)kevin
                      • Dec 2004
                      • 7964

                      Сообщение от Мара
                      пшел нахх, сорокасантиметровая колючка
                      .
                      у меня в крови ДНК McLaren(c)Рон Деннис

                      Комментарий

                      • Araffat
                        РДВМ(c)kevin
                        • Dec 2004
                        • 7964

                        Джанкарло Физикелла не смог пробиться в финальный раунд квалификации, обвинил Жака Вильнева в блокировке и теперь эта пара ждет решение стюардов, которое должно быть опубликовано после финиша сопутствующей гонки GP2.

                        После квалификации стороны обменялись визитами, сначала Физико пришел выражать недовольство в боксы BMW, но Жак еще сидел в машине, потом канадец отправился в боксы Renault, но объяснения так и не состоялось. Впрочем Физикелла озвучил свою позицию...

                        Джанкарло Физикелла: "Я действительно сердит! Есть правила, есть договоренности между нами, которые нужно уважать. Если один гонщик мешает другому на быстром круге, то время его лучшего круга аннулируется, и именно этого я требую от стюардов.

                        Я квалифицировался 13-м и Жак помешал мне попасть в десятку лучших, обратите внимание, что мой партнер по команде завтра будет стартовать первым. Я не говорю о том, что мог бы бороться с Фернандо, но второе, третье место, почему бы и нет. Я мог бороться за победу, а стартуя с 13-го места будет непросто попасть хотя бы в очки..."
                        ньюз
                        лузеру опять что-то жмёт
                        у меня в крови ДНК McLaren(c)Рон Деннис

                        Комментарий

                        • Kroun
                          Senior Member
                          • Dec 2004
                          • 628

                          Я не говорю о том, что мог бы бороться с Фернандо
                          Надо же, он ещё и скромничает

                          cтартуя с 13-го места будет непросто попасть хотя бы в очки...
                          Можно подумать, он на Мидланде ездит

                          Комментарий

                          • Begby
                            Senior Member
                            • Apr 2006
                            • 2493

                            Что же касается Физикеллы, то он в небольшом перерыве между заездами пожаловал в боксы к Жаку Вильневу, чтобы выразить недовольство поступком канадца. А последний даже бровью не повел, выслушивая брань на итальянском языке.

                            за что жак и поплатилси 2 местами
                            No-one's going to take me alive
                            The time has come to make things right
                            You and I must fight for our rights
                            You and I must fight to survive


                            Комментарий

                            • MyPxa
                              Piquet the best
                              • Jan 2006
                              • 3395

                              не на итальянском и не брань. Он говорил "ты чо ваще!???"
                              в интеренет зашел, забыл за собой дверь закрыть, а его из калаша в спину и грохнули!

                              Комментарий

                              • MyPxa
                                Piquet the best
                                • Jan 2006
                                • 3395

                                Renault F1 Paddock Pass

                                Hi All, I am going to try and post a full single response to all these comments, because there are a lot of heated things being said, and they are not particularly accurate. So here it goes...

                                A lot of the posts (29, 30, 31, 42) question the way the session was handled and the tactics that were adopted. You will have seen (hopefully) that Giancarlo made two runs, one with old tyres early in the session to get a feel for the track conditions, and another with new tyres at the end of the session.

                                Of course, in Q2, these laps are made with low fuel to be as competitive as possible, especially when the times are so close as they are this weekend. Giancarlo went out at the same time as most other drivers in order to lap when the track conditions are at their best. The tyres also have one very good lap int hem, then the performance drops away.

                                Fisico started his hot lap as Villeneuve emerged from the pits, on his out-lap. As Giancarlo has stated, convention says that the driver in front would normally move over to let the person on his qualifying lap pass. Villeneuve chose not to.

                                As such, Giancarlo lost several tenths of a second - certainly enough performance to have put him in the top ten. But it is hard to see how those people saying he should have slowed down and tried again/done another lap/created a gap can sustain that argument. Think about the possibilities:

                                1) He slows down and does another lap - tyre performance is past its best and he probably misses out on the top ten, while wasting the lap when tyre performance is at its best.

                                2) He carries on the next lap - he still has Villeneuve in front of him and so has the same problem as before!

                                Giancarlo was particularly upset because he felt this violated Article 116 of the Sporting Regulations which says:

                                116) If, in the opinion of the stewards, a driver deliberately stops on the circuit or impedes another driver in any way during the qualifying practice session his times will be cancelled.

                                We now wait to see if the stewards agree. As Tuffy says in post 24, it is very rare to see Giancarlo angry like this.

                                I think it is very difficult to say if the run was too late or not, because all the drivers who ran early had to run again in Q2 to stay in the top 10, and therefore probably lost a set of new tyres for Q3 or the race. So is that a better choice? Personally, I don't think so, and our engineers would agree given that the number of sets of new tyres is so limited this year (just seven all weekend).

                                The only other point I can add is this, responding to Tocquevil in 33: We didn't nearly lose any championship because of Fisi, we won it thanks to him and his performances. Last year was disappointing for him, of course, but far from the failure so many of you seem to be pointing to.

                                I think it is fair to say the team has the best information available, and that we feel he did a strong job last year. After that, of course, we can only say what we believe from the information at hand. People will always have differing opinions...

                                On the bright side, Fisico will start from 11th tomorrow, not 13th, because the two Williams will change their engines and take penalties. I think he will get past Villeneuve pretty quickly, and then should be able to use a good strategy to jump people - like he did last year when he went from the pit-lane to 6th position.

                                ITV-F1.com

                                A furious Giancarlo Fisichella has called for Jacques Villeneuve to be punished after claiming that the 1997 world champion was directly responsible for holding him up in qualifying.

                                The Renault star failed to make the top ten shoot-out for the European Grand Prix at the Nurburgring when he was knocked out of Q2 for the second race in succession.

                                Fuming Fisi marched down to the BMW garage and publicly berated the Canadian, who he accused of ruining his flying lap by holding him up for several corners.

                                "I said why did you do that it’s unacceptable,” Fisichella explained to a press briefing when asked what he’d said to Villeneuve.

                                “I called him a bastard and for that I am sorry. I was so angry. But he didn't say sorry.

                                "And I spoke already with him [after qualifying] and he didn't say sorry, so for me it is finished.

                                "He said that he was trying to keep his tyres warm and that I was not too close.

                                “But I was so close, already from Turn 9. I was showing with my arms that I wanted to get by from the middle of the circuit.

                                “He told the stewards that he saw me from Turn 8 onwards, but I know he saw me much earlier than that.

                                He could have let me through between Turns 10 & 11 and he didn’t. I’m really disappointed with him.”

                                Both drivers visited the stewards after qualifying, who must now decide whether or not Villeneuve contravened the sporting regulations.

                                If he has, Villeneuve, who ironically recorded his best qualifying performance of the season with eighth place on the grid, could be docked his fastest qualifying lap.

                                "If there is a rule where one driver slows down another driver you have to stick to the rule, so he has to lose his time," explained Fisichella.

                                "Otherwise it will happen again.

                                "It is unacceptable. He knows how much downforce you lose when we are behind another car, even from 100m.

                                “You lose a lot of downforce, a lot of grip. It is unacceptable even more because he was on his out lap.

                                "I'm really disappointed and angry. There are rules and we have to respect the rules. There is a code between drivers and he didn't respect that.

                                “There is a rule that if you slow down another driver you lose your time.”

                                Villeneuve for his part was baffled by Fisichella’s anger and claimed after qualifying that he wasn’t aware that he had held up the Renault for so long.

                                "Fisichella seemed to be really angry and I am not exactly sure what happened," he said.

                                "I thought I was ahead of him and I was trying to get out of his way, maybe I slowed him down a little bit but I never thought he was that close to me. I will go and talk to him because it was not done on purpose.

                                "I don't think I hindered him and don't know why he is furious. I saw him but I thought there was enough space."
                                в интеренет зашел, забыл за собой дверь закрыть, а его из калаша в спину и грохнули!

                                Комментарий

                                Обработка...
                                X
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎